torsdag 2 december 2010

Reserapport 2. Vi passerar Skövde i tid... och otid!

Mil efter mil av djupfryst räls passerar på behörigt avstånd från mina lätt förfrusna stortår. Herrljunga har förärats med ett plattformsbesök. Mitt tredje tågset för dagen är äntrat och i ett bekvämt X2000-säte ser jag Skaraborgsslätten passera förbi mitt fönster. Snart är vi i Skövde.

SJ fortsätter att övertyga i sin exakthet. Vi lämnade Cidern´s hemstad sex minuter efter tidtabellen. Men den är ju numera att betrakta som en rekommendationstabell enligt SJ:s informationsavdelning. Det är samma avdelning som igår fällde följde kommentar:

"För att undvika kaos kan det hända att vi ställer in varannan avgång"
Bra idé !
Så skall jag också börja resonera.
"För att undvika kaos i men egen ekonomi så skall jag i fortsättningen bara betala varannan räkning !"
I samband med bytet i Öxnered (läs Twin Peaks) så passade jag på att ta denna bild.

Det inte många vet är att det är just på den gångbron som syns ovanför den sista vagnen som Edvard Munch målade sin kända tavla ”Skriet”. Jag förstår precis hur han tänkte. Ibland känner jag likadant när jag själv måste tillbringa tid på denna ort

Så är det !
Mer rapporter runt mina strapatser på denna 500-milaresa kommer senare under dagen.

Stay tuned !

2 kommentarer:

  1. Åker du runt halva Sverige för att komma till Eskilstuna så förstår jag att resan blir 500 mil ...

    SvaraRadera
  2. Man skulle kunna tro att jag har något emot Värmland. Men så är det inte. Men SJ verkar ju ha det!

    SvaraRadera

Besökare