tisdag 7 december 2010

Intressant ! Kan du utveckla det ?

Förlåt SJ och alla ni som trodde att det verkligen skulle bli en 550-milaresa med ”tuff-tuff-tåget". Så länge jag inte själv rår över min planering så blir det ganska rörigt. Till skillnad mot om jag skulle planera utan inblandning av andra och tredje part. För då skulle det bli ”innihelvete” rörigt.

Det som jag trodde skulle bli en fredag med grabbarna, ärtsoppan, punschen och hängivning åt musik kommer också att bli fredag med nyss nämnda aktiviteter. Tyvärr så var det inte denna fredag det skulle gå av den så kallade stapeln, utan nästa fredag. Så nu måste jag avboka en del biljetter och beställa några nya.

Hursomhelst så har jag och SJ hamnat i otakt. När jag vill att tåget skall vara försenat (läs förra inlägget) då kommer det i tid. När jag sedan nästan kräver att det skall komma i tid då blir det försenat.

Resan från Malmö mot de vackra Dalsländska nejderna företogs per automobil. Systersonen Mattias hade ställt sig till förfogande som kameraman under Webb-sändningen från Super 6 i Malmö och bilat ner. Så när han skulle återbördas till hemmet igen blev jag co-driver och snarkade mig igenom de första 22 milen och var chaufför de sista 19. Väglaget var bedrövligt och till skillnad mot mig så höll sig Mattias vaken och svarade på SMS från hustrun som satt hemma och väntade.



För att göra det hela lite roligare så beslutade vi oss för att förkonstruera svar innan han fick nästa SMS.

Det första förutbestämda svaret var:
- Hur menar du då ?

Nästa svar vi enades om var:
- Intressant ! Kan du utveckla det ?

Oavsett vad hon skrev så fick hon detta till svar, och ytterligare några krativt komponerade spörsmål. Stackars Elin som satt hemma och försökte förklara och förtydliga samtidigt som hon inte kunde förstå varför Mattias var så otroligt trögfattad.

Så det kan ni ta som ett tips. Skicka svar av ovanstående typ till den som skickar nästa SMS så skall ni säkert få lite kul en stund.

Vi kom till Mölltorp till slut och jag somnade gott i soffan med en, i vanlig ordning kelsjuk (på gränsen till hångelnödig) svart katt vid namn Findus.

Beslutet att bila till Mölltorp innebar att jag ”hoppade” jag över nästan 100 mil spårbunden trafik( Malmö-Stockholm-Åmål). Det måste vara att betrakta som att jag lämnade Walk-Over till järnvägsbolaget. I ärlighetens och sportslighetens namn låter jag därför SJ få en poäng och gå till ett kvitterat läge i matchen. Men jag är inte orolig över utgången av min kamp med SJ. Jag är övertygad om att de inte kan ha samma tur de återstående 10 dagarna av mitt turnerande.
Aktuell ställning per den 5 december, SJ vs. BeA 6 – 6

Resan mellan Skövde och Åmål blev i alla fall en tågresa. Den berättar jag om i morgon.

Stay tuned !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare