onsdag 15 december 2010

Inga reflexmässiga handlingar på mig, TACK !

Arbetet med WebbTV har gjort att jag träffat personer jag förmodligen inte stött på om jag valt att arbeta med något annat. De senaste två åren har jag inte missat en enda final av Ebonite Junior Masters i Bowling. Om jag har räknat rätt så var jag med om min 15:e final förra helgen.

Denna gång tog jag lite extra tid på mig så att jag fick se det mesta av kvalstarterna under lördagen. Jag är imponerad av alla nya unga talanger som hela tiden dyker upp. Stämningen bakom banorna är trevlig och jag har nog inte stött på en enda otrevlig förälder. Tänk om det vore så i all ungdomssport.

En annan person som jag förmodligen inte träffat på om jag inte fått äran att träffa om jag inte hoppat på det här med WebbTV är TE. En trevlig historia i 40-årsåldern. Men på ett sätt skrämmer han mig lite. Under vår ”off-time” inför sändningen av Super Six i Malmö berättade han om sitt besök på en gay-klubb. Jag tror inte för en sekund att han är annat ”straight”. Men visst är det lite ”spooky” att han inom 15 minuter fått igång en ”catfight” därinne, blivit bjuden på öl, samt fått två av stamgästerna utkastade.

På kvällen i Ängelholm valde vi att gå på Saloon för att få oss lite ”malt-buljong” (=Öl). För när det är ungdomstävling i bowlinghallen dricker de vuxna inget av det starka som finns att tillgå i en del hallar. Väl där tog TE över Karaokemikrofonen och markerade att han inte jobbar som statist på ”Operan” helt utan anledning.

Därefter tog kollega ML över micken och ”ägandet” av Karaokeanläggningen. Jösses vilken pipa den mannen har. Visserligen har jag hört "I´m a Lagger" som han har lagt upp på YouTube.



Men detta var ju live !!! Snyggt jobbat.

Givetvis blev vi ju törstiga efter ett tag. Även jag fast jag valde att inte sjunga denna kväll. Vi beställde in varsin Staropramen på flaska som ställdes på bordet framför oss.

När TE var mitt uppe i en anekdot som krävde ett yvigt kroppsspråk stötte han till sin ”Staro” som föll på rygg och var på väg att bli av med allt innehåll.

DÅ !
Visade TE en reflex som var mycket skrämmande i mina ögon. Kvick som en kobra fick han tag i flaskan med båda händerna och reste den upp. Med de hastiga rörelserna hade ”Staron” blivit orolig och var på väg att spruta iväg ett tjockt skum över bordet. Men TE böjde sig hastigt framåt och omslöt flaskan med sin mun och sög girigt i sig varenda droppe av ”det tjeckiska guldet”.

När han satt där med böjd rygg över bordet med båda händerna stadigt greppande om flaskan och med läpparna hårt tryckta mot flaskans hals, då fick jag upp en bild, en hemsk bild, för mitt inre. Den snabbhet och den reflex som TE uppbringade i kombination med det han fysiskt gjorde mot pilsnerflaskan gav mig riktigt orolig feeling så jag sade till honom.

”- Snälla TE ! Knuffa inte omkull mig när vi går hem sedan!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare