onsdag 8 december 2010

Det är inte alltid fult att peka.

Det får bli en liten nattlig bloggbonus nu, eftersom det hände lite saker efter mitt möte med Stockholm Winter Games nu på eftermiddagen och innan jag klev på tåget igen. Händelser som är för annorlunda och för att bra för att bara glömmas bort.

Runt 21.00 stegade jag in på Centralen och valde att slå ihjäl en dryg timme med en öl och lite Hästpolo (!) via TV-skärmarna på O´Learys. Som kvälssvickning valde jag en stor skål Pop-Corn eftersom jag fått en fantastisk god måltid på Älvsjömässan. Jag är lite svag för kapris i alla former, å soltorkade tomater. När dessa ges som tillbehör vid rätt tillfällen då blir jag …. Mätt.

På O´Learys valde jag en stor stark av dess digra utbud av vätskor och satte mig bredvid en av Jack Vegas-maskinerna. Han som satt bredvid hade ingen större lycka med sig på slot-maskinen. Men i verkliga livet hade han verkligen lyckats ! Sa han i alla fall…

Efter ett tag lämnade han ”loser-maskinen” och tog sig en öl istället.

Då dök Marockanen Jamal upp där bredvid mig och började mata maskinen med sedlar. Efter ett tag lackade han också ihop på denna represntant av Svenska Spel som förser svensk idrott med pengar. Väldigt högljutt röt han till och skrek ”samlag” eller så skrek han ”kvinnligt könsorgan”. Jag vet inte vilket för jag kan inte marockanska.

Precis när han höjde handen för att sänka maskinen för gott så hejdade jag honom och sade:
”-Låt mig slå istället!. Det kanske kan bringa tur!”

Min tanke var att rädda maskinen och låta ordningsvakterna förbli arbetslösa. Istället bankade jag till lite i sidan på maskinen, mer symboliskt, och tro det eller ej. Efter en liten stund så hade Jamal fåt ihop en kvartett flodhästar som tydligen var värda 350 spänn. Men inte nog med det han hade chans att dubbla också.

Vem tror ni fick den stora äran att pricka rätt då bland de fyra exponerade flodhästarna på skärmen?
Jo jag !

Lång historia kort !
Det gick bra och Jamal pep iväg för att köpa en Whisky till mig som tack till mitt "Magic Finger".

När jag satt och sög på den goa Whiskyn så skrek Jamal helt plötsligt till igen, efter en stunds spelande på penningmaskinen:
”- Hej ! Mannen, nu får du peka igen!”

Ännu kortare historia…

Det är inte lätt att skriva blogg efter en öl och en Whisky!!

Ännu svårare är det efter två öl och TVÅ stora Whisky !!

Tack Jamal ! Men försök att förstå att jag bara hade tur !!!
Tro inget annat !

(På bilden syns vinnaren Jamal och losern Sebastian)

natti natti

Stay tuned !

5 kommentarer:

  1. Du är för go hahahahah...du skulle sagt åt Jamal att bara spela när han har långa...korta ger otur :-)

    SvaraRadera
  2. Snackar vi om vårt problem nu?
    (Ibland är särskrivning rätt kul!)

    SvaraRadera
  3. Hahaha tack Bea för chansen att få läsa ikapp, har lite kvar tack och lov. Kram och gott nytt år. Suss

    SvaraRadera
  4. Kram tebax Susanne !!

    Och Gott Nytt År !

    SvaraRadera

Besökare