onsdag 8 april 2009

Fått nå´t än ?

Så har vi då skapat ytterligare ett exempel på vad man inte bör säga i direktsändning.
Vid invigningen av Junior EM i Bowling som just nu när jag skriver detta, pågår i Malmö, så startade jag med att hälsa våra tittare välkomna. Kameran var på och jag log och försökte se trevlig ut.

Redan från start ville jag få tittarna att gå in i vår chatt och kommunicera med oss i studion. Jag hade precis sett att Martin vid studiobordet hade öppnat sin chatt och redan från start hade några ”stämplat in” och ställt några frågor.

Så jag tittade in i kameran och sade:
-Välkommen in till vår chatt. Prata med oss, prata med varandra. Ställ frågor !
-Då skall jag se om jag fått något.

Sedan sänkte jag blicken ner i mitt kommentatorsbord och fann att chatten inte var öppnad på min dator. Så jag höjde blicken och konstaterade för tittarna.
- Nej ! Jag har inte fått något !
- Jag har inte fått upp den!

Blixtsnabbt svarade Martin i min öronsnäcka:
- Man brukar inte få något om man inte får upp den. Men det är väl inget ovanligt i din ålder.

Inte lätt att se allvarlig ut och fortsätta prata in i kameran med en skrattattack i nära antågande.
Men det visade sig att det inte var några problem. Jag har ju visat tidigare att jag kan hålla käften igång utan att huvudet är med…

2 kommentarer:

  1. Men hallå där, pervo-BeA!!

    /MissJuni

    SvaraRadera
  2. Nä-nä!
    Jag beskriver sanningen precis som den är!
    Det är Martin som är pervo !

    Akta dig för honom!

    SvaraRadera

Besökare