tisdag 4 augusti 2009

Noll koll !

Nu är det intensiva dagar vill jag lova. I söndags var vi strax utanför Katrineholm för att göra en WebbTV-produktion från SM i Dressyr. Vi var i en fantastisk slottsmiljö och till skillnad från när vi gjorde VM i Dragkamp förra hösten så var det en riktigt fin dag med solsken och utan regn.

Min vana trogen så fyllde jag på i ”hinken” med ”blunders i direktsändning”. Denna gång handlade det om att jag som så många gånger förut glömde att stänga av min trådlösa mikrofon när jag började prata med andra individer.

Jag vet inte HUR många gånger som producent Lundström har sagt till kommentator Nilsson att jag måste ha bättre koll på ON och OFF. Men det verkar i mitt fall gå in i det ena örat och ut i det andra.

Kanske är det som Nilsson sjunger i den här gamla klassikern, att jag helt enkelt inte HÖR när folk pratar med mig, speciellt inte producenter



Nu var det en jättelik Rottweilertik som fångade min uppmärksamhet. Hon viftade på svansen och jag var ju bara tvungen att hälsa på henne med orden:
- Men du var väl en liten söt tjej!

I bild var det 700 kilo valack och 70 kilo ryttare. Tittarna begrep nog ingenting. Men det gjorde min kollega Martin vid kontrollbordet och han stängde av min mikrofon. Därför slapp WebbTV-tittarna höra min nästa replik.
- Men du är ju ingen knähund direkt!

Denna söndag är vi i Vetland för Ponny-SM i Hästhoppning. Veckan därpå är vi ute i Vaxholm för Maraton-SM i Kanot och en vecka senare åker vi till Småland igen. Då handlar det om Junior Masters i Bowling.

Sedan skall man ju hinna med att vara social också. Dels här hemma i Åmål men jag behöver också vara det i Stockholm också så det blir ett evigt flackande. Får jag bara ordning på min lilla franska kuvös (en Peugeot av minsta modellen) så blir det lite lättare.

Under bluesfesten, som jag skall skriva ett separat inlägg om, så lade den bara av helt plötsligt. Det var så där plötsligt som jag beskrivit tidigare på denna blogg. En plötslighet som säger att det är kamremmen som är av. Bilen stod stilla i en vecka innan jag bogserade den till en kompis som kan allt om bilar.

I lördags ringde han och sade att det blir betydligt billigare än vad jag hade räknat med.
- En 50-lapp ungefär. Mer än så kostar inte 4 liter bensin och det var bristen på sådan vätska som gjorde att bilen din var lite svårstartad.

Tragiskt !

5 kommentarer:

  1. och varför sägs det att det mest är tjejer som är otekniska... *ler glatt*

    SvaraRadera
  2. Förvånad?? KÖP EN FÅRRRD!!!

    SvaraRadera
  3. Du är rolig du, och oteknisk. Det är jag också
    men jag förstår ju nu att det nog beror på att jag också är skytt.
    kram Tora_5

    SvaraRadera
  4. Det kanske är därför som jag heter som en tjej.

    P.S. Jag har en FÅRRD också. Men den går heller inte...

    SvaraRadera

Besökare