lördag 28 mars 2009

White and nerdy !

Billy Oatman är ett undantag på den amerikanska PBA-touren i Bowling. Det är inte många av de andra som har en naturlig anledning att hoppa över ett solariebesök. Undrar vad det beror på.

Vad beror det på att det är det så få negrer

(Oh Shit ! Förlåt !! Jag går med på villkorligt !!!!!!!!!!!!)
Vad använde jag för ord??
Jag menade Färgade / Mörkhyade / Afro-amerikaner / Non-Pales / Ebonys.
Välj valfri benämning bara jag slipper skampåle, stupstock eller stegling

som spelar bowling. Och varför finns det så många bleka bowlingnördar, som typ mig som rullar klot.

Jag menar. Allvarligt talat hur coolt är det egentligen att släpa runt på X antal bowlingkulor i övertygelsen att man kan slå fler strike bara för att man har fler klot att välja bland. Är man inte tillräckligt sexig så spelar det ingen som helst roll hur många brudar som finns på krogen.

”- If you can´t control your balls, you´re not gonna strike tonight!”, som flickan sa.

Varför håller vi på att borra hål i 7-kilosklumpar i parti och minut bara för att demolera bakaxlar och fjäderpaket på bilar, skaffa oss dåliga ryggar i trappvandringar med utrustningen och betala hiskeliga summor i överviktspengar om vi skulle få för oss att flyga med skiten??
Vad vill vi bevisa??

Inte är det jakten på pengar. Mängden personer som lever MYCKET GOTT på sitt bowlingspelande kan jag räkna på den enda handens tumme. Så värst många fler är det inte.

Varför är det så många av de där, som jag inte kan hitta det rumsrena namnet på, som åker runt med ett par gympadojor och ett Light-Weight linne på bortmatcherna och fyller hotellrummet med 20-åringar av en oansenlig mängd efter en basketmatch. En mängd som bowlare bara kan kontra med antalet bowlingklot i en jävvla massa 3-klotsväskor.

Handen på hjärtat bowlare!
Inte spelar ni bowling för att det är sexigt för någon mer än för er själva. Och när det gäller att vara sexig så har ju vi blekfeta nordeuropéer ett och annat att lära av de som är ”Sun-tanned-by-nature”.

Inte undra på att pressen inte bryr sig om oss och att ingen kommer på att visa Beach-Bowling på Eurosport.

Men det kanske är tur för oss bowlare att det finns en sport för oss som är….

WHITE AND NERDY. (Extern länk)
Take it away, Weird Al Yankowic!

2 kommentarer:

Besökare