torsdag 26 mars 2009

Bara ben.

Snart är det sommar och man kan gå i kortbyxor. Inte för att man har några estetiskt tilltalande spiror att visa upp. Men man gör det ändå. I min ålder bryr man sig inte om ålder påstår man. Men det det egentligen handlar om är att man inte vill att andra skall bry sig om min ålder.

Men det var inte det som var tråden i detta inlägg utan det faktum att vi snart har gjort en webbsändning från varenda sport som börjar på bokstaven B. Vi skulle kunna samla alla de produktionerna under namnet Bara B:n.

Vi började med Bowling och fortsatte med Bordtennis. Att det blev Dragkamp därefter får väl betraktas som ett misstag även om vi har planer på att visa mer från denna ädla sport. Att vi sedan gjorde Karate och Ju-Jutsu fick oss att tro att vi bytt bort bokstaven B men vi kom på andra tankar när vi insåg att båda de sporterna låg under Budoförbundet. För några veckor sedan hade vi premiär på Brottning och de senaste två helgerna har vi visat Boule.

Hela påskveckan blir det Bowling och helgen efter det så skall vi träda in i Boxarnas ädla värld för första gången.

Undrar när det är dags för Bandy, Badminton, Biljard och Bowls (en sport där det ser ut som om man rullar Edamerostar kors och tvärs över en nålfiltsmatta).

Tur att man inte vet vad som händer i framtiden. Det enda jag vet nu är att det snart är sommar och då skall jag visa upp mina bara ben. Ben som garanterat inte kommer att vara aktiva på en Beachvolleybollplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare