söndag 25 oktober 2009

Tur och Retur och Fram och Tillbaka

Fredag 091023
00:00
Håller fortfarande på att frisera till sidorna www.brottning.tv och www.bowlstream.tv. Sedan säljer jag några getter på FarmVille. Håller på med en installation där som får bli min avslutning på ”Bonnagår´n”. Jag har inte tid att så och plöja i tid och otid.
02:30
Kudden omfamnas
06:00
Klockan ringer och jag beger mig via duschen till Järnvägsstationen.
07:07
Tåget avgår mot Göteborg.
09:00
Lite Facebookande på Centralen innan Teknikmagasinet skall få tillbaka sin laddstation till min IPhone. En typ av extra batteri som höll i tre veckor.
10:00
Inga problem att få den utbytt. Därefter in på Clas Ohlson för att fylla på lagret med silvertejp.
10:45
Det obligatoriska besöket på CD-centralen gör mig inte så många kronor fattigare. Däremot så berikas min samling med en skiva av Harry Nilsson och en av Blackmore´s Night, två höjdarplattor.

11:15
Får meddelande om att hela jävla spårområdet är strömlöst. Inga tåg vare sig in till eller ut från Centralen.
11:40
Tåget mot Hässleholm går bara några minuter försenat. På tåget försöker jag hitta ett 220 volts uttag och gör det till slut på en handikapplats två vagnar bort. Jag beslutar mig för att smyga dit med den bärbara så fort konduktören tittat förbi. Under tiden jobbar jag unplugged med papper och penna. När jag tappar pennan på golvet böjer jag mig ner för att plocka upp den och upptäcker samtidigt de två elkontakterna som finns mellan varje säte på hela tåget!!
(Tur att jag inte smög mig iväg och snodde en plats för rullstolsbundna bara för att komma åt just DEN kontakten).
13:49
Anländer Vinslöv och jag promenerar till Sporthallen som ligger 2 km bort. Är sugen på något ätbart men inser att det var inte det lättaste. Hoppar in på ICA och köper några grillade kycklingklubbor och en flaska nypressad äppelmust från ett lokalt musteri. Sagolikt gott.

19:00
Placerat ut kameror och tejpar fast sladdar i golvet innan Martin kopplar upp sig mot Internet och David ställer sig bakom den bemannade kameran. Därefter drar Brottnings-landskampen igång mellan Sverige och Finland. www.brottning.tv genomför sin andra produktion.
22:30
Kommer vi till Kronans B&B i Hässleholm och hinner nätt och jämt slänga in våra väskor innan vi beger oss ut på staden på jakt efter föda.
23:00
På Harrys äter vi Staropramen och Kilkenny. Till det dricker vi en Jägermeister.

Lördag 091024
02:00
Kronans B&B återfår sina förrymda gäster.
06:00
Klockan ringer och via duschen så sätter vi oss till frukostbordet.
07:30
En vit Ford Transit lastad med en skrälldus tekniska attiraljer blir befolkad av en trött trio som transporterar fordonet till Västervik.
11:30
Ankommer vi till Västervik och riggar upp utrustningen för att kunna direktsända Elitseriematchen Domino – Full House på www.bowlstream.tv.
13:40
Matchen börjar.
14:03
Kim Andersson i Full House slarvar bort en banpoäng. Men vi som har varit med ett tag vet att han kan bättre.

15:30
Under tiden jag kommenterar matchen kollar jag så att jag hade noterat rätt avgångstid för tåget tillbaka mot Åmål. Det visade sig att det inte är 16:40 utan 16:09.
15:50
Kollar med spelarna i Full House om det finns plats i bussen till Katrineholm där jag kunde fånga upp ett bra tåg. Eftersom de skulle bo i Eskilstuna så hade de vägarna förbi en bra järnvägsstation.
16:20
Bussen lämnar Västervik.
16:21
Funderar vi alla på vad Jim Lindstrand äter och hur hans mage fungerar (eller om den inte gör det)
18:30
Inträder på Harrys i Katrineholm (som ligger vägg i vägg med järnvägsstationen). Tar adjö till Anderssons & Co. i Full House, önskar dem Lycka Till med söndagens båda matcher. Samtidigt inser jag att Jim Lindstrand har gett Svininfluensan ett helt nytt ansikte.
18:32
Glazed Ribs och en stor stark sitter som en 5-krona i en avgiftsbelagd skithusdörr.
20:28
Tåget länmar stationen. Och jag är med !!
21:00
Blir positivt överraskad av att kiosken på tåget saluför vin via högtalarna. Sån´t trodde jag var olagligt i Sverige. Beslutar mig för att låta mig bli påverkad… av budskapet.
Blir ännu mer överraskad av att priset för en halv flaska rött inte var blodigare än 69:-
22:15
Anländer Karlstad för en 35 minuters väntan på bussen till Åmål
22:50
Börjar en resa till varenda ”mjölkpall” i sydvästra Värmland innan bussen behagar passera gränsen till Götaland och till Dalsland för att till slut nå slutdestinationen Åmål.

Söndag 091025
02:00
Omfamnar min egen kudde igen.


Känner ni igen han till höger med den fåniga hatten?
INTE !?!?!

Det är ju den gamle hårdrockgitarristen från Deep Purple och Rainbow.
RITCHIE BLACKMORE.
Ju!

2 kommentarer:

  1. *ler* Tack för all information.....! Hektisk helg du haft! Kramar Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag har insett att ju mer Fossil man är desto mer måsta man röra på sig för att inte mossan skall få fäste...
    Kram tebax

    SvaraRadera

Besökare