tisdag 13 november 2012

Big in Japan

Vad har hänt sedan December 2010?
Det var då jag lade in bilden på förbundskaptenerna för bowlingens juniorlandslag i min blogg. En bild som var försedd med en liten pratbubbla.

Mycket har hänt sedan dess. Bland annat har jag blivit äldre. Det innebär att det blir svårare och svårare att komma ihåg saker, vilket är tråkigt. Men det uppvägs av att det jag kommer ihåg inte alltid är EXAKT så som det hände. Det underlättar att få till en extra knorr på en historia om jag tror att jag vet vad som hände in i minsta detalj.


Den stora förändringen som skett sedan sist är att jag och min vapendragare Martin har blivit införlivade i en större verksamhet. Den 1 april (kanske inte världens bästa datum) gick vår verksamhet, med WebbTV-produktioner, upp i företaget Qrodo AB. Mer om det företageet och vår roll där kommer att avhandlas i omgångar i nästkommande inlägg i framtiden.
Då det företaget har sitt säte i Bromma innebär det att jag idag tillbringar mindre tid i Åmål och mer tid i Stockholms bilköer.
Jag gör i stort sett samma saker som förut med den skillnaden att jag får göra det oftare. Min roll som kommentator är kvar och jag har fått debutera i en mängd olika sporter som jag aldrig sett förut. Exempelvis vet jag idag hur ett, så kallat, "Rumphäng" ser ut och i vilken sport den termen återfinns i.
En annan sak som hänt sedan sist är att jag fått vara delaktig i en resa som slutade med att vi blev ett "Klickmonster" på Aftonbladet och leverantör av inspelat material från en av våra sändningar till ett land långt bort ifrån Sverige.  Väl där så sågs våra 19 inspelade sekunder av uppemot 10 miljoner tittare i en TV-show.
Den gamla tyska gruppen Alphaville får avslöja vilket land som vårt klipp såldes till...
 

Vidare så har jag sjösatt konstprojektet "50 hotellinstallationer" som ni som har mig med på er vänlista på Facebook kanske har kunnat följa. Idag är det mindre än 20 kvar att installera innan...
Innan, vaddå?
Inte vet jag. Eftersom jag inte är utbildad på konstfack så lär det väl aldrig bli betraktat som något konstprojekt. Om inte...
Om inte jag lyckas få till en bra text av storytelling-typ. Vi får se vad det blir. Jag vet inte idag.
En sak vet jag i alla fall.
Det skall bli lite tätare uppdateringar här på Digitalt Syre i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare