tisdag 16 november 2010

Från Trägår´n till Frölunda

BeA Betraktar.
Del 2
2010-11-16

Klockan är 10:00 och jag vaknar upp hemma hos Sara. Ja inte bokstavligen. Hon och hennes man har en stor villa i Kålltorp. I källaren har de inrett en mysig ”liten tvåa” som de hyr ut för en överkomlig penning. Premiärboendet, förra veckan, för min del var när jag och trion Bore-Thord-Micke valde hennes boendelösning för att hälsa på John Hiatt på Trägår´n.

©Foto: BeA Nilsson


Denna gång är det Bowling som tar mig hit. Senare idag skall jag åka till Frölunda för att se Chris Barnes träna med Team Pergamon. Gårdagen hade tydligen varit helt OK enligt Johnny Magnusson som är riktigt pissed-off idag eftersom han anser sig tvingad att sköta om sitt jobb denna tisdag.

Första gången jag såg Chris livs levande var för sex och ett halvt år sedan då han gästade Bowling Arena i Jönköping för spel på Super Series. Den tävlingen vann han inte men han har ju vunnit en del annat sedan dess.

Senast jag mötte honom var i München under VM där han och Team USA skar guld med täljkniv. På frågan om när vi skulle få se honom i Sverige igen så svarade han:
- Well. When I could find a tournament with good money involved !

Nu är han här av en helt annan anledning. Direkt efter USA:s förlust mot Europa i Weber Cup som spelades I Barnsley den gångna helgen åkte han till Göteborg. Det är tack vare Tomas Leandersson som de som vill, kan åka till Frölunda och se när denne ikon berättar för Team Pergamon hur man slår strike lite oftare.

- Jag har känt Chris i många år och förutom att han är en trevlig kille så har han en kunskap som är enastående. Vi kommer få reda på hur man bör tänka när man tar beslut på en bowlingbana. Att hitta lösningar när en bana bryts ned är något vi måste bli bättre på, konstaterar Tomas.

// BeA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare