tisdag 16 november 2010

En ny era !

BeA vakar över världens bowling.

Del 1
2010-11-15

Det är mitten av november och jag har precis avslutat ett 10-årigt förhållande. Det började med 25 avsnitt av Fossilens liv och leverne i gamla papperstidningen Bowlaren. I början visste inte många vem som skrev om denne tragiske figur. När täckelsen väl föll så var det några som mycket väl visste vem jag var och minst lika många som inte hade en aning om att det fanns någon som hette BeA Nilsson.

För drygt sex år sedan lämnade jag mina första textalster för publicering på Swebowl.
Redaktör då var Larseric Johansson som också hade varit min ”chef” på Bowlaren. Premiärartiklarna handlade om ett Asienäventyr för Robert Andersson och Martin Larsen. Min kontakt därnere var en av guldmedaljörerna från VM 2003, Filippinskan Cecilia Yap.

430 artiklar senare avslutar jag min ”karriär” på Swebowl med en att leverera en artikel om ett nybildat damlag i Sandviken som ännu inte har förlorat en enda match i den lägsta serien i systemet i sin första säsong någonsin, Team Trebeko. Det om något bevisar att jag har skrivit om en del ytterligheter i Bowlingvärlden.

Det tänker jag fortsätta med. Men i fortsättningen kommer jag att skriva kortare och oftare och de artiklarna kommer jag att publicera här på bloggen. Spara denna sida som ”Favorit” och ta del av min högst personliga vinkling av bowling på alla nivåer från världens alla hörn.

// BeA

2 kommentarer:

  1. Hej! Gillar dina artiklar och är glad för att du fortsätter skriva även om det inte är på Swebowl!

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta !
    Kommer till Malmö snart för att få lite mer att skriva om.

    SvaraRadera

Besökare