torsdag 6 december 2012

I-landsproblem

2012-04-06
0700 Jag vaknar i tid
FLYT
0715 Ingen mjölk till kaffet
OFLYT
0745 Ser att tåget som avgår strax före 09 från Åmål, med byte i Karlstad, inte tillhör någon av de inställda avgångarna
FLYT
0755 Kommer inte fram till taxi. Telefonsvarare !!!!!
OFLYT
0815 Kommer fram till taxichauffören som meddelar att han gått av sitt pass men att efterträdaren inte har satt på sin telefon, så han tar min körning också.
FLYT
0845 Taxin anländer, 5 min sen.
OFLYT
0851 Avgångstiden för tåget flyttas fem minuter
FLYT
0900 Upptäcker att det inte finns något kaffe med mjölk på tåget heller
OFLYT
1030 Blir bjuden på kaffe med mjölk på Karlstad C efter att jag berättat om mitt problem
FLYT
1031 Avgår det snabbtåg som jag kunnit åka med från Karlstad om någon bara hade upplyst mig om det
OFLYT
1045 Avgår ett annat snabbtåg som vi får åka med, i 1:a klass om vi känner för det
FLYT
1055 Nås jag av ryktet att tåget bara går till Hallsberg och sedan skall vi åka buss till Stockholm
OFLYT
1110 Säger konduktören att vi skall åka tåg hela vägen till Stockholm så jag firar det med att köpa en räksmörgås
FLYT
1130 Meddelar tågpersonalen att eftersom ingenting fungerar som det ska så bjuder de på valfri dryck och smörgås
OFLYT
1300 Kommer vi till Centralen, en halvtimme för tidigt
FLYT
1400 Rasar pendeltåget ihop så vi får kliva av och stå och vänta i en kvart på nästa tåg
OFLYT

Så där kan en dag se ut...

Dagens I-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare